Társadalmi Reklám bújtatott kampány

2014.03.06 10:21

A médiákban helyet kapott már több éve a „Társadalmi célú reklám”.  Általában az adóbevallás környékén megszaporodtak a különböző alapítványok 1%-os reklámjai, melyek közül válogathattunk a felajánlásunkban.

Az idő idén is eljött de úgy látszik minden alapítvány elégedett, mindenkinek megvan a működéséhez való sok-sok összeg. A reklámokat felcserélte a „Magyarország Kormánya” hirdetései. Véletlenszerűen tele narancssárga feliratokkal, kiemelésekkel. Ez csupán véletlen. Ha direkt lenne, az már „Fizetett Politikai hirdetés”-nek számítana. Az sok-sok pénzbe kerülne valakinek és nem jutna óriásplakátokra…

Másrészt, ha fizetett politikai hirdetést adnak fel, azt a párnak kell fizetni ami több tíz milliós összeg lehet. Ha mind ez a „Magyarország Kormánya megbízásából” történik az a Mi, vagy is az adófizetők pénzét viszi el. Jelen esetben a mi pénzünkből hirdet a Fidesz.
ORTT Korlátozásai mit sem érnek mert a jogszabály kimondja, médiatörvény szerint a közérdekű közlemény (s így a társadalmi célú reklám) "nem politikai cél előmozdítására közzétett olyan műsorszám, mely közérdekű cél támogatására szólít fel, ilyen eseményt vagy célt népszerűsít, továbbá az ilyen cél megvalósulását veszélyeztető körülményre hívja fel a figyelmet" 

Mind ez bújtatott Fidesz reklám. Hülyének nézik az embereket és immár az alapítványok nem jutnak miattunk reklámidőhöz. A Fidesz kampánya fontosabb mit a gyermekeink gyógyulása….
Ráadásul, ami elég szomorú, hogy mind ehhez a médiák is asszisztálnak.
Megkerestük az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot, de mind eddig nem reagáltak a megkeresésünkre. 

Zéé